2012.01.27. Angelika,Angéla napja
Kezdőlap   Bemutatkozás   Aktuális   Infótár   Receptkereső   Galéria   A Dietetikus válaszol   Fórum    
Nick: Jelszó:

Olasz kutatók fedezték fel az a meghökkentő tényt, hogy sok ember, aki azt gondolja magáról, hogy laktózérzékeny, valójában egy pszichés rendellenességben, úgynevezett szomatoform zavarban szenved. A valódi laktózérzékenységet ugyanis egy enzim, a laktáz hiánya okozza - ez azonban nem hiányzik ezeknek a betegeknek a szervezetéből. >>>

Amerikai tudósok szerint amennyiben odafigyelünk arra, hogy eleget - de ne túl sokat - aludjunk, és megpróbáljuk elkerülni a stressze helyzeteket, úgy megkönnyíthetjük a fölösleges kilók elleni harcot. Kiderült ugyanis, hogy a túl kevés és a túl sok alvás is ellensége lehet a sikeres fogyókúrának.  >>>

A Center for Science in the Public Interest (CSPI) munkatársai a közelmúltban megállapították, hogy az a karamellszínezék, amelyet a leggyakrabban szénsavas üdítőitalokban (leginkább a különféle kólaízű italokban), illetve néhány élelmiszerben használnak, daganatos betegségek kialakulását okozhatja. A szakemberek szerint fontos, hogy az anyag használatát a kormányok minél hamarabb betiltsák. >>>

Tovább élhet, aki több rostot eszik - erősítette meg egy friss amerikai tanulmányból. A több rostot fogyasztó emberek ugyanis kisebb kockázattal halnak meg szív- és légzőszervi, illetve fertőző betegségekben. A sok rostot fogyasztó férfiak körében a daganatos betegségek kockázata is kisebb. >>>

Egy 73 000 norvég nő részvételével elkészült tanulmány alapján a szakemberek megállapították, hogy a folsav nem csökkenti a koraszülés esélyét. A felfedezés azért különösen fontos, mert eddig az orvosok éppen a koraszülés megelőzése miatt tanácsolták a kismamáknak a folsav szedését a terhesség alatt. >>>

Milyen hőfokon készíthető el biztonságosan a sertéshús? 2011-05-26

[0321] was here
Eljött a nyári grillpartik ideje, amikor a nyársra és a sütőlapra sokféle hús kerül fel. A hétvégi kikapcsolódás közben azonban nem árt odafigyelni az egészségünkre is - a fertőzések és megbetegedések elkerülése érdekében pedig nem árt tisztában lenni azzal, hogy melyik húsfélét milyen hőfokon érdemes elkészíteni.


[ Tovább ]
A spermiumok minősége D-vitaminnal javítható 2011-05-24

A napfény jót tesz a férfiaknak, a D-vitamin ugyanis növeli a spermiumok mozgékonyságát, fürgeségét és a sikeres célba érés esélyét.
A Koppenhágai Egyetem kutatóinak vizsgálata szerint a D-vitamin növeli a hímivarsejtjek mozgékonyságát, sebességét és a sikeres célba érés esélyét.

[ Tovább ]
Adjunk egy esélyt a mángoldnak! 2011-05-24

A piacokon már megjelent a mángold. Érdemes kísérletezni vele, mert tápanyagban gazdag, védi a szemet és csökkenti a daganatos betegségek kockázatát. A spenóthoz hasonlóan főzelékként, tésztákhoz is fogyaszthatjuk.

[ Tovább ]
Gyakrabban, de mértékkel? 2011-05-17

Egy egyetemi hallgatók körében végzett spanyol vizsgálat összefüggést talált az időnkénti mértéktelen ivászat és a rosszabb hosszú távú szóbeli memória között.

[ Tovább ]
Kevesebb kalória - hosszabb élet? 2011-05-17

Egy új tanulmány szerint azok az emberek, akik legalább 25 százalékkal csökkentik a napi kalóriabevitelüket, hosszabb életre számíthatnak, mint azok, akik nem szánják rá magukat erre a lépésre. A szakemberek szerint ennek az az oka, hogy a kalóriabevitel csökkentésével leesik a test belső hőmérséklete is, ami korábbi kutatások szerint összefügg a hosszabb élettel.

[ Tovább ]
Mi a helyzet a zsírral? 2011-05-17

Zsír – hát nem utálatos? Azon kívül, hogy lehangoló látványt nyújt, szinte biztos út a cukorbetegség, a szívbetegségek és számtalan más betegség felé. Vagy mégsem?

[ Tovább ]
A kávé és a gyorsétel veszélyes kombináció 2011-04-11

A zsíros, gyorsétteremben kapható fogások minden esetben rosszat tesznek az egészségünknek, az orvosok azonban nemrégiben felfedezték, hogy a káros hatások fokozhatóak, amennyiben egy ilyen ebédet egy kávéval öblítünk le. Ez a kombináció ugyanis a normálisnál kétszer nagyobb mértékben emeli meg a vércukorszintet.

[ Tovább ]
Az emberek többsége szerint a bio-étel finomabb 2011-04-11


Friss kutatások szerint az élelmiszereken található "bio" felirat elég az emberek számára ahhoz, hogy elhiggyék: az asztalukra kerülő ételek egészségesek és ízletesek. A kísérletek rámutatnak, mekkora hatást gyakorolnak a lakosságra az élelmiszer-ipari termékeken található feliratok.

[ Tovább ]
Kész a hamburgeradó terve

Meghaladhatja a 386 milliárd forintot az egészségtelen élelmiszerekre kivetett termékdíj, a Világgazdaság birtokában lévő szakértői anyag sorsáról a kormány dönt. A többletforrásból rendbe tehető a pénzhiánnyal küszködő egészségügy.

[ Tovább ]
Mától már csak gyógyszerként kerülhetnek forgalomba a gyógyhatású készítmények 2011-04-01

Az Európa-szerte folyó aláírásgyűjtés ellenére április elsejétől megváltoztak a korábban gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények forgalomba hozatalának szabályai. Romániától Belgiumon és Spanyolországon át, beleértve Magyarországot is, az elmúlt időszakban sokan tiltakoztak az ellen az új szabályozás ellen, amely jelentősen megnehezítheti a gyógynövénnyel kereskedők életét.

[ Tovább ]
Ne fullasszuk tejbe a gyereket! 2011-02-22

A csecsemő- és kisgyermekkori táplálékallergia egyre gyakoribb jelenség, de megfelelő kezeléssel a gyerekek többsége óvodáskorra kinövi. Dr. Polgár Marianne gyermekgyógyászt, a Madarász utcai Gyermekkórház Rendelőintézetének gasztroenterológusát kérdeztük a legfontosabb tudnivalókról.

[ Tovább ]
Mégsem segít a megfázáson a népszerű gyógynövény? 2011-02-22


Egy új kutatás szerint sem a megfázásos megbetegedés hosszát nem rövidíti le, sem tünetein nem javít számottevően a széles körben elterjedt gyógynövény, az Echinacea.


[ Tovább ]
A kurkuma segíti az agy újjáépülését szélütés után 2011-02-20

Állatkísérletek eredményei arra utalnak, hogy egy kurkumából kivont vegyület segíti az agysejtek regenerálódását szélütés után - közölték amerikai kutatók. Korábbi vizsgálatok is jelezték már, hogy a curry és a kurkuma jellegzetes élénksárga színét adó vegyület, a kurkumin gyulladást gátló és antioxidáns tulajdonságokkal bír. Egyes tanulmányok arra is utaltak, hogy rákellenes hatása lehet, csökkenti a meglévő tumor méretét, illetve ritkábban alakul ki daganatos betegség azoknál, akik rendszeresen fogyasztanak kurkumin tartalmú ételt, ezen kívül májvédő hatású, mert csökkenti a májsejtekben a krónikus gyulladást.

[ Tovább ]
Az ipart sújtja a "hamburgeradó" 2011.02.19.

A fogyasztás visszaesését, az élelmiszeripar versenyképességének csökkenését látják iparági szereplők a hamburgeradó tervében. Az adó, amelytől százmilliárd forintos bevételt remél kiötlője, amúgy csak csomagolt élelmiszerre vonatkozna, vagyis hamburgerre éppen nem.


[ Tovább ]
Diétázunk.hu a facebook-on!



[ Tovább ]
Vega és diétás főzőkurzusok augusztustól a Chefparade főzőiskolában!

Ezennel szeretnénk megosztani azt az örömhírt, hogy dietetikusunk, Oláh Ibolya, a Chefparade csapat legújabb tagjaként, különleges vega és diétás fogásokkal várja szeretettel az érdeklődőket, az augusztustól kezdődő kurzusaira! Előre láthatólag tervezett kurzusaink: karcsúsító, méregtelenítő és anti-aging menük

[ Tovább ]


Copyright © Diétázunk.hu 2010        Privacy Policy | Terms Of Use | Site Map
Powered by: TEMPUS CMS & MOSULUS FRAMEWORK 2.0       Copyright © 2008 Modulus ERP Hungary Kft.